Solsting i Hedströmmen...

Tanken var att börja fiska med 6-7 på morgonen för att iaf fiska en stund på ofiskat vatten.
Nu hann uret bli 08.30 innan man rullade ner i Hedströmsdalen.
Vart Kolan var visste jag inte.
När jag åkte från Arboga skulle han bara trycka i sig lite mat sen åka.

Efter ett gäng samtal till Kolan började jag fiska utan honom.

Tog ganska omgående en lite vildöring som drillades snabbt för att sedan återutsätta den.
Kul med vild fisk!

Fiskade mig neråt och fick några öringar till.

När jag kom ner till en ö slog jag i en gren med spöt.
Smart!

Tänkte inte mer på det förrän jag ska göra nästa kast.
Då är det drassel på dom 2 översta snakeringarna.
Det visade sig att dom hade släppt från klingan.

Där var dagen över trodde jag.

Upp till bilen, där Kolan just har anlänt.
Han hade somnat om...
Men nu var han vaken och på plats! 



 
Som tur var hade jag lådan med bindgrejerna i bilen, så jag kunde laga spöt så det gick att fiska med.
Lite bindtråd och Zap-a-gap är nästan lika bra som silvertejp!
True story!

Vi fiskade på, kände lite fisk men det var riktigt segt i solen.
Höll på att flyta ut vadarna gjorde vi också i värmen...
Ett lager för mycket under vadarna hade nog både Kolan och jag själv!

Kort och gott hände det inte så mycket mer än några tappade och något påslag innan vi tröttnade och åkte hem.


För er som vill fiska den övre sträckan så ska ni boka kort till den.
4 st per dag och då får man även fiska den vanliga sträckan på samma kort.
Länstyrelsen satte i öringyngel där uppe för 3 år sedan.
Fisk finns garanterat.

Ett tips till torrflugefiskaren!




Nu tycker jag alla hjälps åt att dansa regndansen så inte säsongen slutar innan den har börjat i Hed!
Det är för övrigt väldigt vackert i dalen just nu för er som inte vart där!
Vitsoppor, grönt på träden och kläckande bäcksländor!

Idag återutsatte jag 5 fiskar, mer okej Sasse?

/ Säta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0