Rapporter från dagens fiske i Mörrum och Em.

Magnus nere i Mörrum tog en öring på 80 cm och tappade även en fisk.
Mer om det kommer i veckan när Magnus själv berättar om fisket.


Nere på Em har det vart ganska trögt.
Trots alla dessa minkar har det bara kommit upp runt 12 fiskar.

Micke Andersson tog en blänkare på över 4 kg! Vilken kanonfisk!

Kung Keno tog en Öring upp i Millpool på 75cm.
Bilder på den fisken kommer även den upp senare. Taskig uppkoppling på Herrgården meddelade dom.
Så jag bjuder på en bild från ifjol
.




Lovade ju även en lite längre rapport från vårt fiske i Hedströmmen. Men jag saknar bilderna som togs och får skjuta på även det.


Morgondagens planering säger örretjakt i Bernshammar för mig och Kolan.
Hoppas vattnet har sjunkit lite mer sen i fredags.
Vi har lite linstrul.
Den F/S 3 linan vi brukar använda finns inte längre på marknaden konstigt nog.
Får ringa "Tenkara-Jon" nere på Wittlock i veckan för att se vad dom har inne.

Har funderingar på att klippa sönder en F/S2 laxklump och ha den i Hedströmmen så länge. För nu kan jag inte fiska som jag vill med dom linorna jag har.

Lite gamla bilder från Hed.








Kommentarer
Postat av: Tenkara-Jon

Vi har tyvärr inga såna linor inne längre. Endast tvinnade tafsar runt 10 fot. Jag har iofs en kontakt gällande blyhagel... Kan det va nåt? ;)

2011-04-17 @ 10:50:51
Postat av: Säta

Tvinnade tafsar låter intressant, för dig själv!

Vi ägnar oss inte åt Tenkara i detta vatten.



Synd att kolan hann köpa blyhagel ;)

2011-04-18 @ 22:37:43
URL: http://prinzkorvmaffian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0