Premiärfiske i Hedströmmen Bernshammar.

Så var det äntligen dax för premiärfisket i Hedströmmen.
Förra året anordnade jag den, men iår fick det bli utan mitt engagemang.

Jag skulle fiska istället!

Vid 12 tiden rullade jag in i den gigantiska metropolen Bernshammar.
Löste kort och pratade med lite med Barbro...

Rookien och Rhönnsta hade redan börjat fiska så jag låg efter kände jag!

Fiskade av första stället där det visade sig vara fullt i fisk.
Första kastat drog första öringen i och jag kunde bogsera in fisken snabbt.
Ut igen och några kast senare händer samma sak igen.

3 snabba öringar bestämde jag mig för att röra på mig.
Fiskade mig ner efter sträckan och kände fisk i varje pool.
När jag mötte upp dom andra hade jag krokat av 4 st och tappat lika många.
Dagen slutade som sagt med 13 fångade av mig.
Ibland gör man rätt!
Det togs bra med fisk av alla som fiskade. Vissa gick boom, men fiskar man inte på rätt ställen så får man helt enkelt ingen fisk.
Och lyssnar man inte på tips så lär man sig tyvärr inte!



Det visade sig att Herrarna hade tagit en varsin öring.
Anders hade fått 3 tror jag!
Kul att det lossnar för honom!



Ingen fisk utan Bellman!

Dagen rullade på. Fiskar både landades och klev av utan att få smaka på peangen!

Rullande öring!



Rullande öring!


Som senare fick sin frihet åter.


Skön nacke!


Kolan metar!


Maffian slappar!


Fulast flin fångar flest fisk. True Story!


Drill


Drill


Stilstudie med raka armar!


På söndagen blev det några timmars fiske också.
Gassande sol gjorde fisken försiktig mitt på dagen.
Dom tog väldigt försiktigt.
Jag tappade 8 (!) raka fiskar innan jag kunde bryta den onda trenden!
Kolan fick fisk, Rookien fick fisk och jag själv fick fisk.
En bra dag i solen helt enkelt.


Träffade också en fiskare som hade läst i senaste numret av Flugfiske i Norden och blev sugen på Hedströmmen.
Vid 15 tiden satt han sig i bilen i KARLSTAD för ett kvällsfiske i Hedströmmen!
Hoppas verkligen han fick drilla!


Rookien in action!


Poval Rammel in action!


Kolan njuter i solen!

Det var allt för denna gång.
/Säta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0