En dag i Bernshammar...

Gårdagen tillbringades i Hedströmmen.
Började runt 10 tiden längst upp där fisk på fisk blev lurade av min handikapp fluga.
3 snabba på ett ställe jag inte fiskat något denna säsong.

Fiskade mig ner några hundra meter och både tappade och hade hugg.


5 fiskar på första repan var jag hel nöjd med.
Satte mig på bänken vid parkeringen och pratade länge med en väldigt duktig nymf fiskare.
Hade fått 6 fiskar under morgonen!

Tiden gick och Gordon lös med sin frånvaro.
Efter en evighet kom ett MMS från honom.
Drive-in kön på donken i Köping.
Jag gick ner och började fiska och innan han hade kommit fram hade jag flippat ännu en öring.
Den satt så pass illa att jag blev tvungen att avliva den.

När han väl dyker upp med mat till oss båda har han väldigt bråttom.
Tror jag aldrig sett någon riggat spöt och bytt om på så kort tid.
BlixtGordon.

Jag började äta medans han gjorde sig iordning och när jag väl hade käkat upp var han redan klar med maten också.

Som en iller sprang han och metade av pool för pool utan att någonting hände.
Varje fluga fick max 5 kast innan han hade en ny på tafsen.

När han väl kom ner till sin favoritposition på handikapp föll valet på en vit orm.

Precis på millimetern vid "Gordons frysdisk" drog det i en fisk.
Gordon var lycklig.
Äntligen.

Jag trodde han efter den fisken skulle slappna av lite men tänk va fel jag skulle ha.

Han sprang som en duracellkanin mellan poolerna.

Vid 17.00 dök "The old man" upp.
Vi mötte upp och ordnade brasa.
Korvgrillning och skitsnack.


Keno, Gordon och jag själv nötte på ganska hårt under kvällen utan några fångster.

Det var stendött!

Skickade iväg några tjuvfiskare som "inte hade en aning" om att man behövde fiskekort eller att man inte fick meta.
Nötter.

Dom ska vara glada att dom knappt hann börja fiska.
Hade dom fått fisk hade det blivit livat.




Imorgon åker Kolan till underbara Emån.
Mer om det kommer...




/Säta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0