Vad som komma skall i veckan

Fiskedagarna blir fler och fler nu under den närmsta tiden.
Korvmaffians 3 orginalmedlemmar åker ner till Emån nu på fredag för två dagars fiske.
Rapporterna jag fått därifrån är 70 kubik och 7 grader i vattnet.
"Segt" fiske tyckte några Emå-rävar från Västerås som just vart där.
Men fisk fick dom!


Men jag tror att mina Korvmaffia-bröder kan få ett kanonfiske så länge inte det blir lite kallare i vattnet så fisken slutar backa.
Borde vara läge att ta en blänkare nu med tror jag!
Ska hålla kontakten med dom under helgen för vidare rapporter.


Magnus åker ner till Mörrum under helgen.
Kommer nog bli några fiskar inrapporterade av honom så länge han fiskar själv och inte guidar några från ett ganska känt märke inom flugfiskebranschen.

Jag själv, Kolan, Rookien, Anders Ekman och Rhönnsta åker på fredag till Bernshammar för att delta på "Premiären".
Det är vårflod i ån just nu.
Bara hoppas att det inte är alltför brunt i vattnet.
Annars kommer det komma upp fisk kan jag lova.
Vad jag vet så ska jag inte guida någon, så jag tänker ligga i och fiska ganska hårt!
Mycket folk och trångt kommer det vara så det gäller att alla rör på sig och INTE växer fast med fötterna så alla får fiska på dom bättre platserna.
Tycker faktiskt det borde stå på korten och i reglerna att ett rörligt fiske ska ske.
Självklart för oss laxfiskare.
Men "regnbågsfiskarna" brukar ha en tendens att växa fast på samma plats en hel dag.
Irriterande!


 




Kommer eventuellt ett litet inlägg under morgondagen med lite mer info om Hedströmmen om någon vill?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0